Ask.fm

Såg att en annan bloggare hade skrivit ett inlägg vad hon tyckte om ask.fm, så tänkte att jag kunde berätta vad jag tycker jag med.
 
Ask.fm vet vi nog alla vad det är vid det här laget, en "frågesida" där du kan lämna anonyma kommentarer eller frågor, eller icke anonyma om du vill. Men hur många gör egentligen det, om du inte känner personen liksom. 
 
Jag fattar varför alla gillar sidan, jag gillar den också, tycker om konceptet med frågorna och sådär men det börjar spåra ut. Ibland så skriver inte ens folk "frågor" utan dom skriver konsateranden eller saker för att få personen att må dåligt. Jag hade en sån period där jag bara fick massa frågor som fick mig att må illa. Jag kunde ha 10-20 nya frågor som stod massa hemska saker om mig, min familj, mina vänner eller andreas och det kunde knäcka mig. Men jag svarade nästan aldrig på dom, jag tog bort dom så fort som möjligt och "trängde undan det", men tillslut så svarade jag på några och det var för att jag ville verka "stark" på något sätt och visa att det va fel, men egentligen så blev det inte bättre, jag accepterade bara att dom skrev saker om mig. Och jag är säker på att jag inte är den enda som gjort likadant eller varit med om det.
 
Jag fattar att folk tycker att det är kul att få frågor, att någon frågar saker om dig och ditt liv, men när det kommer till frågor om andra som vem tog din oskuldskriv två namn så säger jag vem som är snyggast, vem i skolan är fulast osv så fattar jag inte hur folk faktist ibland kan svara och hänga ut någon, visst man kanske inte hänger ut någon när man berättar vem du förlorade din oskuld till, men det finns egentligen ingen anledning till att flera tusen människor bakom en dator ska veta det, om du själv inte vill det såklart. Det här är ju bara mina egna åsikter.
 
Jag har inte tagit bort min ask, jag har kvar den för att jag gillar och kolla vad mina kompisar får för frågor och sånt där, men svarar inte på några av mina egna frågor längre. Jag skulle inte vilja att folk slutade med ask, jag skulle bara vilja sluta med allt hat på den, för det sårar. Det sårar verkligen mer än vad folk tror. 
 

Kommentarer
Postat av: Du älskar mig

Cp sant

2013-05-20 @ 20:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0